Ze zijn binnen!

IMG-20160321-WA0007

Zo´n anderhalve maand geleden schreef ik over het kasteel van Ocharán dat bij ons in de straat staat. Hoe ik met mijn zoontje alleen maar door de tralies van het smeedijzeren hekwerk naar het kasteel kon kijken en hoe mijn zoontje er alleen maar van kon dromen ooit dit sprookjeskasteel van dichtbij te kunnen zien. Zijn droom, en misschien ook die van zijn vriendjes en vriendinnetjes, ging snel in vervulling, want een paar weken geleden alweer, kwam hij met een briefje van school dat hij met zijn klas naar het kasteel van Ocharán zou gaan. Ik was stomverbaasd. Ik vroeg aan zijn juf wie er toestemming had gegeven voor het bezoek, maar ze wist het niet. Bij het secretariaat wisten ze niet meer te vertellen dat ´iemand´ bij de gemeente het had geregeld. En de kinderen zouden ook niet naar binnen mogen, maar alleen door de tuin om het kasteel heen mogen lopen. En foto´s mochten niet worden genomen. Het was wel heel toevallig dat nog geen maand na de publicatie van mijn post, de kinderen op bezoek mochten komen. Of heeft Spaans Bloed een anonieme volger, die misschien schuilgaat achter een van de harnassen die achter de kinderen op de foto staat en die na het lezen van de post over zijn kasteel en paleis ons kleine mannetje en zijn klasgenootjes een plezier wilde doen?

 

 

Etiquetas: ,

Responder

