Zon en sneeuw en mensen

Ik moet toegeven, de foto van het verlaten skidorp Sol y Nieve, die ik vandaag plaatste op mijn post  was enigszins gemanipuleerd. Het skidorp was  niet zo verlaten als ik op de foto liet zien. Dat  werd  ook gelijk afgestrafd door de krant Granada Hoy, dat een foto toonde van een vol terras in hetzelfde dorp. Maar het skidorp was echt verlaten, tot mijn groep, 43 afgevaardigden van het Catharinagilde uit Kerkrade,  neerstreek op dat ene terras dat wel open was. Maar dat beeld paste niet bij mijn verhaal over het einde van het wintersportseizoen. Twee fotografen op dezelfde plaats. De een wilde verslag doen van een verlaten skidorp, de ander moest een foto maken bij een reportage over het afgelopen winterseizoen. Het blijkt maar weer eens dat je de wereld niet kunt bekijken door de lens van een camera.
 
Etiquetas: ,

Responder

