Rondje over Rhenoy

En door Rumpt weer terug. Ongeveer elf kilometer. Kan me niet meer precies herinneren wanneer ik het rondje voor het laatst hard liep. Vijftien jaar geleden misschien.
Nu op een koude winterdag in februari onder een aangenaam winterzonnetje. Mijn schaduw is de jongen die hier vijftien jaar geleden liep en nu meeloopt als gids in de wereld van mijn herinneringen. Je ontkomt er niet aan als je weer even terug bent in de plaats waar je bent geboren en opgegroeid. Beesd een klein dorpje in de Betuwe. Gedachten gaan terug naar de tijd van toen. Overal zijn herinneringen. Je oude spullen, oude vrienden. Altijd met het woord oud ervoor, zonder er bij stil te staan dat je dat zelf ook wordt. Zag een oude vriend in de supermarkt. Vroeger waren we Zico en Maradonna, nu stonden we met het boodschappenmandje bij de vleesafdeling. Mijn slaapkamer heet nu de kleine kamer en inderdaad, vele  jaren later en  ik tientallen centimeters langer, is de kamer ook niet groot. Vroeger wel, in ieder geval groot genoeg voor al mijn dromen en voetbalposters. Er liggen nog veel spullen van vroeger, achtergebleven in de jeugdjaren, niet waardevol genoeg om mee te groeien. Ben nog op zoek geweest naar het schrift met de hardlooptijden van het rondje over Rhenoy. Helaas niet teruggevonden. Nu 55 minuten, maar toen? Misschien is het maar beter om het niet te weten.
Geef een reactie

