Geschorst!

Ze werken allebei in Madrid en allebei werden ze deze week geschorst. Allebei gaan ze hun schorsing aanvechten. De voetballer Cristiano Ronaldo werd voor twee wedstrijden geschorst omdat hij met zijn elleboog een aantal botjes in de neus van zijn tegenstander had gebroken. De politicus Manuel Cobo is door zijn partij een jaar naar de zijlijn gestuurd,  na zijn opmerking in de krant El Pais dat het gedrag van zijn partijgenote en presidente van Madrid om te kotsen was.
Ik vind het verschil nogal groot. Twee wedstrijden of één jaar.
Natuurlijk weet ik dat je voetbal en politiek niet mag vergelijken. Maar een scheidslijn tussen die twee is er nauwelijks meer. Kijk maar naar het voetbalelftal van Togo, dat door de regering naar huis werd geroepen na de aanslag op de spelersbus.  Ik ben er niet voor dat Ronaldo ook voor een jaar wordt geschorst, maar de schorsing van Cobo zou van mij tot, zeg maar twee gemeenteraadsvergaderingen moeten worden teruggebracht. Schelden doet geen pijn, je neus breken wel, weet ik uit ervaring. En zou de politiek niet een stuk boeiender worden, als politici vaker konden zeggen, wat ze echt denken.  
Overigens is Manuel Cobo loco-burgemeester van Madrid. Loco in de Nederlandse betekenis van het woord en niet het Spaanse woord voor gek, welteverstaan. Ik wil niet dat mijn weblog ook voor een jaar van het net wordt gehaald.
Tags: , ,

Geef een reactie

